هیچ رابطه کاملی وجود ندارد. حداقل می توان گفت که هیچ رابطه کاملی از ابتدا کامل نبوده است. هر چه دو نفر بیشتر تلاش کنند و خود و رابطه را پرورش دهند، رابطه به سمت موفقیت بیشتری می رود. در این مقاله به مهم ترین ویژگی های زوج های موفق اشاره شده است.

ویژگی زوج های موفق

مهمترین ویژگی زوج های موفق عبارتند از:

۱.زوج های موفق دید واضح و خوش بینانه ای نسبت به آینده دارند.

زوج های موفق از آینده دید واضح و مثبتی دارند. آن ها می دانند کسی برای ادامه زندگی در کنارشان خواهد بود. عشق می تواند احساس قدرت و شکست ناپذیری در افراد ایجاد کند و قدرت آن می تواند به کسی کمک کند تا جهان را خوش بینانه ببیند.

۲. مشکلات رابطه را با هم حل می کنند.

زوج های خوشبخت از مباحثه و دعوا دور نیستند، اما ویژگی زوج های موفق این است که آن ها به خوبی با هم ارتباط برقرار می کنند و می دانند چه موقع باید گوش دهند و چه موقع باید صحبت کنند. آن ها به راحتی مشاجرات را از طریق بحث های سازنده و سالم حل می کنند و به دیگران اجازه نمی دهند برای آن ها تصمیم گیری کنند.

۳. زوج های موفق، همیشه سرگرمی دارند.

ویژگی زوج های موفق این است که آن ها برای برنامه ریزی یک وعده غذایی فوق العاده با هم یا کنار هم بودن و سرگرم شدن، لازم نیست منتظر سالگردها یا موارد خاص دیگری باشند. در حقیقت، آن ها هر کجا که بخواهند می روند و برای با هم بودن به دنبال موقعیت های خاص نیستند. خودانگیختگی آن ها چیزی است که رابطه آن ها را هیجان انگیزتر می کند و جایی برای کسالت باقی نمی گذارد.

ویژگی زوج های موفق

۴.  ویژگی زوج های موفق، حمایت از اهداف فردی یکدیگر است.

زوج های موفق با هم رویا می بینند و حتی اگر مسیرهای حرفه ای جداگانه ای را دنبال می کنند، در کنار یکدیگر، منبع نیرو و الهام هستند. آن ها همیشه رشد و موفقیت را انتخاب می کنند؛ حتی اگر این امر به معنای گذراندن وقت دور از یکدیگر برای مدتی کوتاه باشد.

۵. آن ها می دانند که چه می خواهند و چگونه آن را بدست آورند.

ویژگی زوج های موفق این است که آن ها آن قدر یکدیگر را می شناسند که می دانند واقعاً می خواهند در زندگی چه کار کنند. آن ها می توانند بلندپرواز و خوش بین باشند. آن ها هدف ها را پیدا کرده اند و در حالی که دست یکدیگر را گرفته اند، برای رسیدن به آن تلاش می کنند و پیروزی های کوچک و بزرگ را جشن می گیرند و از پس شکست ها در کنار هم بر می آیند.

۶. ویژگی زوج های موفق، عدم کنترل‌گری است.

زوج های موفق مرحله ای را پشت سر گذاشته اند که باید همیشه در کنار هم باشند. آن ها مجبور نیستند هر ساعت با هم صحبت کنند و به یکدیگر اعتماد دارند. آن ها زندگی مشترک مستقلی را پشت سر می گذارند و عشق آن ها به یکدیگر به حدی است که لازم نیست نگران کنترل یکدیگر و محافظت مداوم باشند.

۷. زوج های موفق، بهترین دوستان یکدیگرند.

رابطه زوج های موفق فقط بر اساس عاشقانه و اشتیاق نیست؛ آن ها همچنین بهترین دوستان هم هستند؛ زیرا می توانند خودشان باشند. آن ها با هم صادق هستند و عمیق ترین افکارشان را بدون تردید یا ترس از طرد شدن در میان می گذارند.

۸. زوج های موفق، نقاط ضعف و قوت یکدیگر را می دانند.

ویژگی زوج موفق این است که آن ها یکدیگر را به خوبی می شناسند و به نقص های خود اعتراف کرده اند. زوج های خوشبخت بدترین و بهترین قسمت های یکدیگر را می دانند و آن ها را با تمام وجود پذیرفته اند. زوج هایی که در یک رابطه شاد هستند به اندازه کافی خوش شانس بوده اند و تلاش کرده اند که در رابطه ای با احساس ارزشمند امنیت قرار بگیرند.

 

علائم اختلال استرس پس از سانحه

۹.  زوج های موفق، از داشتن رابطه از راه دور نمی ترسند.

روابط از راه دور زوج های خوشبخت و موفق را نمی ترساند، زیرا آن ها از قبل این احساس امنیت و آرامش را دارند که هر اتفاقی بیفتد، در هر کجای دنیا که باشند، به وعده هایی که به یکدیگر داده اند، عمل خواهند کرد. آن ها به آینده ای شاد اعتقاد دارند و به چالش های حال توجه نمی کنند.

۱۰. زوج های موفق از ریسک کردن نمی ترسند.

زوج های موفق می دانند که حتی اگر مرتکب اشتباه شوند، شخصی را دارند که کنارشان هست و از او حمایت می کند.

۱۱. آن ها رابطه سالمی با دیگران دارند.

ویژگی زوج های موفق این است که آن ها یک سیستم حمایتی قوی در کنار خود دارند و روابط سالمی با دیگران برقرار می کنند. این یک نکته مهم است؛ زیرا روابط سمی می توانند روابط ما را نیز تخریب کنند.

۱۲. ویژگی زوج های موفق، اعتماد است.

اعتماد در هر رابطه سالم ضروری است. هر رابطه ای بدون اعتماد، فاقد صمیمیت و اتحاد است. ویژگی زوج های موفق این است که برای ساختن اعتماد تلاش می کنند و به دنبال حسادت و بد بینی نیستند. همه ما می دانیم که اعتماد به مرور زمان و به سختی شکل می گیرد. داشتن رابطه موفق وابسته به تعهد و تلاش برای ساخت مهمترین بنای آن یعنی «اعتماد» است.  

 

 

۱۳. زوج سالم، ارزش های مشترک دارد.

ارزش های شخصی بر هر کاری که انجام می دهیم، تأثیر می گذارد. آن ها اساس رفتار ما، واکنش احساسی ما به شرایط، حتی نحوه تفکر ما هستند. ارزش های ما اولویت های ما را تعیین می کنند و چشم انداز ما را نسبت به زندگی مشخص می کنند. زوج های موفق، ارزش های مشترک و نزدیک به هم دارند. زیرا خوب می دانند که نمی توان با شخصی که ارزش های متضادی نسب به آن ها در زندگی دارند، رابطه سالمی داشت.

۱۴. آن ها رابطه جنسی صمیمی دارند.   

رابطه جنسی بخش کلیدی هر رابطه صمیمی است. یک زندگی جنسی خوب برای یک رابطه عاشقانه حیاتی است. ویژگی زوج های موفق، داشتن صمیمیت و کیفیت در رابطه جنسی است. آن ها برای بردن هیجان و خلاقیت به اتاق خواب تلاش می کنند و اجازه نمی دهند گذر زمان رابطه شان را خسته کننده و تکراری کند.

اصول رابطه جنسی موفق

۱۵. ویژگی زوج های موفق، داشتن علایق مشترک است.

سالم است که زوجین علایق متفاوتی داشته باشند. اما نداشتن علایق مشترک می تواند باعث کاهش اشتیاق در یک رابطه شود. علاقه مشترک فرصت هایی را برای گذراندن وقت با کیفیت در کنار هم می دهد. این به شما کمک می کند تا در صمیمیت و شناخت یکدیگر رشد کنید. زوج های موفق این علایق مشترک را پیدا کرده اند و به جز اتفاقات روزمره، لذت های دیگری برای بودن کنار هم دارند.

ویژگی زوج های موفق

۱۶. زوج های موفق به یکدیگر محبت می کنند.

در آغوش گرفتن، بوسیدن، نوازش کردن مو،گفتن جملات عاشقانه و سایر محبت های جسمی و رفتاری، اهمیت ما را نسبت به یکدیگر یادآوری می کنند. این محبت ها به ویژه در زندگی پر سر و صدای امروز با تعهدات شغلی و خانوادگی بسیار مهم است. محبت می تواند به شما یادآوری کند که شما هنوز  در رابطه تان هستید و یکدیگر را دوست دارید. ویژگی زوج های موفق، محبت همیشگی نسبت به یکدیگر است.

۱۷. زوج خوشحال، یکدیگر را می خندانند.

زوج هایی که می توانند یکدیگر را بخندانند، در کاهش تنش ها در هنگام بروز مشکلات و چالش ها، خوب عمل می کنند. شوخ طبعی در وقت مناسب و لحن مناسب، برای هیجان دادن و خندیدن در هر رابطه ای ضروری است و زوج های موفق به آن رسیده اند.

نتیجه گیری

در بالا به مهمترین ویژگی های زوج موفق اشاره شد. اگر رابطه شما تمام این ویژگی ها و حتی بیش از آن را دارد، شما موفق بوده اید. برای رسیدن به یک رابطه موفق، به بلوغ و احساس تعهد زیادی نیاز است. برخی از زوج ها تعریف خود را از شاد بودن و موفقیت در رابطه دارند که شاید با دیگری متفاوت باشد، اما آن چه در ویژگی زوج های موفق مشترک است، این است که عشق باید به شما کمک کند تا فرد بهتری شوید. به یاد داشته باشید که همه روابط مستلزم پرورش است و بله، همیشه و همواره نیاز به تلاش و مراقبت دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *